Nu e vina noastra!


M-am nascut in anul 1989 impreuna cu multi altii cu care am format astazi "GENERATIA NOUA", generatia depravatilor, needucatilor, generatia celor care nu stiu cum era pe vremea lui Ceausescu, generatia celor care au acces la orice oricand... "Generatia lu' peste"!

Nu e vina noastra!

Nu e vina noastra ca ne-am nascut cand sistemul comunist se darama.
Nu e vina noastra ca democratia a facut primii pasi o data cu noi.
Nu e vina noastra ca parintii ne-au uitat in fata televizorului color cu 'enspe mii de programe sau ca ne-au cumparat calculator de la 7 ani.
Nu e vina noastra ca exista super-marketuri si mall-uri cu milioane de produse straine atat de accesibile.
Nu e vina noastra ca nu am fost educati sub loviturile tovarasului invatator.

Noi nu am trait in comunism. Noi am primit totul pe tava. Noi doar am intins mana si am luat. Si ne pare rau ca nu stim altceva. Dar asta am primit!
Ne-am construit idolii, telurile, ambitiile si mai ales personalitatea cu ceea ce ne-a oferit societatea si sistemul de astazi.

Si de ce sa fim condamnati ca noi nu ne miram cand cineva are o pereche de incaltaminte Puma, blugi Lee Cooper sau o ciocolata din Italia?
Nu suntem ignoranti, nemernici sau atotstiutori...
Noi nu avem cu ce sa comparam lumea de azi... Pentru ca doar pe ea o cunoastem!

Nu e vina noastra ca suntem asa cum suntem!

Nu e vina noastra...


Later edit: Articolul acesta NU reprezinta o scuza!
Eu vad si stiu ceea ce suntem!
Voiam doar sa va atrag atentia ca, deseori, aratati cu degetul spre cine nu trebuie! In spatele oricarui efect (sau consecinte) exista CAUZE! Iar cauzele nu suntem NOI!


23 comentarii:

Hălăţel spunea...

Wow
Chiar mi-a placut.N-am mai citit nicio postare pe tema asta.:-?
Foarte interesant:D

Mauricia spunea...

Nu poate fi nici vina, nici merit. Dar nici scuza! Mi se pare ca nedreptatea cea mai mare care vi se face este minciuna ca ati fi primit totul pe tava! Nu exista nicio tava asa de incapatoare! Nicio generatie nu a cunoscut mai mult decat lumea in care s-a nascut!

Wanna spunea...

@Mauricia: Nu cred ca ai inteles de fapt ce am vrut sa spun. Am fost putin sarcastica... Stiu ca nu am primit totul pe tava... Dar prea suntem aratati cu degetul. Ne rezumam la cocalari si pitzipoance... si atat!
Si exista generatia care a copilarit in comunism pana la momentul '89. Ea au cunoscut doua lumi diferite, doua tari Romania diferite...
Si nu am scris articolul asta ca o scuza...
E doar un semn al exclamarii!

Mihnea spunea...

Nu e vina noastra ca v-a luat circa 50 de ani sa va castigati libertatea. :D

Iris Noir spunea...

Hmm...
Ar trebui sa fiti considerati generatia eliberatoare - simbolul unui nou inceput ;))

Wanna spunea...

@Iris Noir: Si tu faci parte din generatia asta. Nu m-am referit strict la cei nascuti in '89, ci si la toti cei de dupa!

Doppelganger spunea...

Mie nu-mi pasa. Ca m-am nascut acum si nu atunci, ca sunt cum sunt si ca zice lumea ce zice. :-? Fuck'em. Era bine si atunci, e bine si acum. Nu poti sa zici ca pe vremea lui Ceausescu era urat de tot si teroare, fiindca inainte de el a fost Gheorghe Gheorghiu-Dej (si a fost mult mai rau pe vremea lui) si inainte de Gheorghe Gheorghiu-Dej au fost altii mult mai rai. Si totodata, inainte de vremurile din prezent, a fost vremea lui Ceausescu, unde a fost mai rau ca acum. So, pana la urma tot aia e. Era foarte frumos si bine cand eram copil, dar e la fel de frumos si de bine si acum, ca sa dau un exemplu. Nu imi pasa ca m-am nascut acum, de parca numai generatia asta are exemplare "stricate". Jack Spintecatorul s-a nascut in Anglia Victoriana, nu te-ai astepta la asa ceva, nu? Tinand cont de faptul ca pe vremea aia erau atatia gentlemeni, etc. Fiecare generatie are viermi, si asta e. Suntem oameni, si suntem rai pana la radacina, fiindca oricat s-ar crampona unii ca avem constiinta, sentimente, blablabla, suntem condusi de insticte, orice ar fi. Ma bucur ca fac parte din generatia asta, fiindca oricand m-as fi nascut ar fi fost exact la fel (excluzand tehnologia care a avansat cu timpul).


Hands up for the post. ;)

Ioana spunea...

In primul rand .. interesant topicul ... nici eu nu am mai citit ceva care sa se plieze pe tema asta ... in al 2-lea rand, ms pt coment, te voi adauga in lista mea de bloguri ... :* te pup

Cristian Lisandru spunea...

Mi-a plăcut atitudinea ta...

Razvan spunea...

NUevina voastra. Darmacaar un "multumesc" tot meritam ......

fireflight spunea...

"Nu e vina noastra" ca vrem mai mult...dar de multe ori nu facem nimic in aceasta privinta.
Oricum frumos scris.

Lola. spunea...

ca halatzel...nici eu n'am mai citit o postare cu tema asta...imi place.ai zis foarte bine ce'ai zis.ai dreptate...

filotas spunea...

e clar vina voastra, nu mai cautati alte explicatii!...sunteti o generatie decazuta, fara capatai, diluata moral, fara ambitie...e vina voastra si de aici trebuie sa plecati daca vreti o schimbare

Wanna spunea...

@filotas: Iti recomand sa recitesti cu o mai mare atentie! Imi pare rau ca nu ai inteles nimic... si poate ca nici nu vei intelege vreodata. Daca te-ai fi nascut si tu dupa 90, sunt sigura ca ai fi fost la fel... Poate ai sa-mi dai si niste motive sau cauze pentru care crezi tu ca suntem o generatie decazuta. Daca te gandesti putin, vei vedea ca sunt independente de noi, ca noi am fost doar planul pe care s-au reflectat si au avut ca si consecinta generatia noastra.

P.S.: As vrea sa cred ca ceea ce ai spus tu nu are nicio legatura personala... Caci in cazul in care are...

filotas spunea...

e vina voastra pentru ca spre deosebire de noi, voi ati avut MULT mai mult de la inceput, ati avut parinti care stiau deja ce e aia libertate, nu ati trait cu lumanarea la cap, nu ati jucat fazan pe intuneric pana venea lumina......si totusi, uitati-va la voi, sunteti o generatie de pierduti, de analfabeti (vorbesc aici in general, exceptiile se exclud, iar tu evident esti o exceptie...), de tineri fara nici un reper, cu degetele inclestate pe tastaturi...DE CE NU E VINA VOASTRA?...cine vreti sa va trezeasca, cheia este la voi...

...si nu, stai linistita, nu e nimic personal, era un comentariu la text, nu la persoana, si inca odata ma refer la generatia voastra per total, nu la exceptii, si din pacate normalitatea in generatia voastra este o exceptie...

Wanna spunea...

@filotas: Asa e! Cheia e la noi... din fericire sau din nefericire, nu se stie.
Dar, asa cum ai zis si tu, am avut parinti care stiau deja ce e aia libertate... si educatia de la ei am primit-o!
As putea sa ma exclud, pt ca spre fericirea mea am avut parte de o educatie ca la carte, si de o familie de nota 10. Dar nu ma exclud...
Tocmai, noi am avut libertatea de a alege... si am ales prost. Dar asta tot nu inseamna ca suntem vinovati 100%! Eu tind sa arat putin cu degetul si spre sistem... Dupa '89 s-a sucit cu 180 de grade. A impus, poate nevoit, un alt sistem de valori, un alt sistem de educatie s.a.m.d...
Si cum am mai spus... noi suntem consecintele acestui sistem, care "pe romaneste" it sucks!

ILANA spunea...

nu e vina noastră, dar primim șuturi cu nemiluita!
Avem nevoie, noi ca popor, întâi de educație, civilizația vine de la sine, apoi!

ALy spunea...

Da...Am auzit si eu reprosuri noi suntem aia care "Nu avem cei 7 ani de-acasa" :)

Şu spunea...

nu e vina nimănui...este tăioasa scurgere a timpului!

Mind Tricks spunea...

si totusi dispretul batranilor isi intinde florile de mucegai

andreiradu spunea...

Laitatea caracterizeaza poporul roman, indiferent despre ce generatie vorbim.
"nu e vina noastra" este un perpetuum mobile.
Generatie dupa generatie a uzitat aceasta sintagma, aproape ca nu-i mai intelegi sensul.
Nu e vina nimanui, e vina tuturor!
Tineri fara orizont, fara disponibilitate, fara autenticitate; batrani rosi de dureri, de neputinta, de propriile esecuri.
Diferenta dintre cei in varsta si cei tineri este: doar varsta; mentalitatea este aceiasi. Cei batrani au avut mentalitatea celor tineri candva, iar cei tineri de acum vor avea mentalitatea celor in varsta.

Democratia, in Romania, nu exista, este doar o perdea prea transparenta, prin care poti vedea minciuna de vrei s-o vezi, in cazul in care nu ai bretonul prea crescut pe frunte, incat sa-ti acopere ochii.
Nu mai creati disensiuni intre generatii pentru ca ele sunt artificiale; nu ascund decat lasitatea.

mano spunea...

voi nascuti in '89 abia aveti 20 de ani...nu cred ca va simtiti chiar atat de condamnati...eu sunt nascut in '83 si chiar nu condamn pe nimeni, ci chiar ma bucur pentru voi ca ati avut norocul sa aveti totul "pe tava" (cu toate ca nu exista asa ceva)...
mult succes si sper ca peste 20 de ani cand veti ajunge sa conduceti tara sa gasiti o metoda foarte eficienta de-a implementa corectitudinea, bunul simt, cultura si civilizatia!
pana atunci insa construiti o tava pentru copii vostri ;)

Wanna spunea...

@mano: Inteleg tonul tau ironic... si imi pare rau ca nu l-ai inteles si tu pe al meu...
Arunca un ochi si pe comentarii si ai sa te lamuresti... sper eu.

Iar 6 ani in plus nu te fac mai intelept decat mine... sau mai experimentat in materie de comunism!

Trimiteți un comentariu